Вартість послуги з отримання витягу з ДЗК (державного земельного кадастру) становить:

1000 грн. – 15 днів

2500 грн. – 1 день

Витяг з кадастру (ДЗК) – це документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Витяг з кадастру – це також одна з форм надання державним кадастровим реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

На практиці громадяни та організації найчастіше отримують витяг з кадастру у двох випадках:

  • при реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, в т.ч. під час присвоєння кадастрового номеру;
  • при вчиненні будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін, оренда, спадкування, тощо).

Ситуація 1. Витяг з кадастру при реєстрації ділянки

Перший випадок часто актуальний для власників земельних ділянок, які мають на руках державний акт про право власності на земельну ділянку та, при цьому, не внесені до Національної кадастрової системи. Отже, власник земельної ділянки, маючи на руках державний акт, подає державному кадастровому реєстратору за місцезнаходженням земельної ділянки пакет документів з метою внесення до кадастру інформації про земельну ділянку.

Винятком, при цьому, є ситуація з держактом червоного кольору, що видавався до 2004 р. та який не містить кадастровий номер. Для того, щоб внести земельну ділянку до кадастру за таким держактом, необхідно додатково розробити технічну документацію про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та організувати присвоєння кадастрового номеру, яке здійснюється державним кадастровим реєстратором. Тобто до процедури додається ще декілька кроків.

Як у випадку відсутності ділянки в НКС, так і у випадку старого держакту, після отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки, необхідно додатково звернутись до місцевої реєстраційної служби з метою реєстрації права (власності, оренди) на земельну ділянку. Тільки після всіх вказаних вище дій земельну ділянку можливо буде продати, обміняти, подарувати тощо.

Ситуація 2. Витяг з кадастру для нотаріуса

Витяг з кадастру потрібен для проведення будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін тощо). Як правило, про необхідність отримання такого витягу ми дізнаємося він нотаріуса, коли маємо намір укласти та посвідчити нотаріально будь-яку угоду щодо земельної ділянки. Такий витяг з кадастру, крім відомостей про реєстрацію земельної ділянки, містить також дані нормативно-грошової оцінки та дані щодо обмежень у використанні земельної ділянки. Раніше, такі відомості нотаріусу необхідно було надати в формі окремих довідок. Зараз вся інформація про земельну ділянку міститься в одному документі (витяг з кадастру).

Головне те, що отримати витяг з кадастру в другому випадку можна тільки тоді, коли проведена реєстрація права на земельну ділянку в реєстраційній службі (Укрдержреєстр), про яку ми згадували вище за текстом.

Нормативно порядок видачі витягу з кадастру регулюється положеннями Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою № 1051 від 17.10.2012 р. Кабінету міністрів України.

Витяг з кадастру – остаточний документ, який Ви отримуєте від місцевого Управління Держземагентства (Держгеокадастру).